Oerwezens in musea Florence  

Museum optimaliseert service door CRM

Bij het verkopen van producten en services in winstgevende bedrijven is een Customer Relation Management tool al snel niet meer weg te denken. Met een CRM systeem heb je immers snel inzichtelijk wie je klanten zijn, wie potentiële klanten zijn en hoe je voorraad er bijstaat bijvoorbeeld.

CRM in non-profit

Wanneer je aan de nonprofit sector denkt, zoals een museum, lijkt een CRM systeem van bijvoorbeeld Lime technologies een wat minder voor de hand liggende keuze. Toch is het een heel verstandige beslissing als non-profit organisatie om een CRM systeem zoals Lime technologies dat aanbiedt in gebruik te nemen.

Door het gebruik van een CRM systeem kan je de service die je verleent als non-profit organisatie maximaal optimaliseren. Dit wordt mogelijk gemaakt door hoe je met een CRM systeem als Lime technologies heel gemakkelijk data kan organiseren en recentraliseren dat via je website en e-mail verkeer. Je kunt zelfs profielen genereren op basis van algemene opkomst en social media activiteiten.

Makkelijk inspelen op je publiek

Het verzamelen van dergelijke data komt het museum zeer ten goede omdat alle beslissingen nu gebaseerd zijn op harde feiten en is anticiperen een stuk eenvoudiger geworden zoals het inspelen op de wensen van de bezoekers.

Voor de komst van CRM systemen zoals Lime technologies ging dit een stuk omslachtiger waardoor er veel tijd en geld geïnvesteerd moest worden. Tegenwoordig, met het gebruik van dergelijk CRM systeem als Lime technologies, kan je al heel snel informatie genereren op basis van algemenere informatie. In een oogopslag kan je zien aan welke wensen er voldaan kan worden of welk aspect meer aandacht behoeft.

Fundraising

Je hoeft niet gestudeerd te hebben om te begrijpen dat de keuze voor een CRM systeem zoals Lime technologies dit aanbiedt op langere termijn een kostenbesparing is voor elk bedrijf dus ook een non-profit organisatie als een museum.

Waar je misschien minder snel aan zal denken is dat Lime technologies op deze wijze ook een mogelijkheid biedt om beter en sneller fondsen binnen te halen. Op basis van de informatie die centraal opgeslagen wordt in dergelijk CRM systeem kan heel effectief fundraising activiteiten worden georganiseerd. Je kan bijvoorbeeld heel makkelijk terugzien wie het museum vaak bezoekt en bij wat voor thema’s. Je ziet met een druk op de knop wie er veel baat hebben bij het museum en wat hun voorkeuren zijn.

Een scala aan mogelijkheden

Met dit tipje van de sluier wat er allemaal mogelijk is met CRM systemen als Lime technologies kan er een wereld voor je open gaan. Met een beetje fantasie is voor te stellen hoe het organiseren van speciale VIP avonden, exclusieve tentoonstellingen en een museumnacht een stuk eenvoudiger wordt met CRM systemen zoals Limetechnologies die aanbiedt. Een heel scala aan mogelijkheden zal de klant aangenaam verrassen en de kwaliteit van de geboden service doen toenemen.